Alumne resolent dubtes |
Una forma de motivar els nostres alumnes i a la vegada aconseguir un aprenentatge més interioritzat consisteix en oferir-los tasques i treballs en els que ells mateixos siguen els protagonistes, tasques diferents a les tradicionals on l'alumne investigue i cree pel seu compte, tasques en les que s'utilitzen les noves tecnologies, tasques que puguen ser d'aplicació real o quotidiana, tasques que impliquen col·laboració entre companys, en definitiva tasques adaptades a les seues necessitats i que puguen despertar cert interès.
Alumnes explicant com s'han d'emplenar les enquestes |
Alumnes passant les dades recollides al PC |
Això mateix és el que han tractat de fer els alumnes de 4t d'ESO en un dels projectes que s'ha plantejat a l'assignatura Projecte Interdisciplinari. El contingut d'aquest projecte tractava d'elaborar una sèrie d'enquestes de satisfacció i de poder dur-les a terme. Per tal d'aconseguir-ho primer han tingut que investigar quins tipus d'enquestes existeixen i quin tipus de preguntes es poden formular en una enquesta. També han tingut que debatre sobre quin tema seria el més adequat per poder passar una enquesta, i finalment han practicat sobre el procés de passar l'enquesta als seus propis companys i a la resta d'alumnes d'altres cursos.
L'objectiu final ha sigut recollir les dades obtingudes i tractar-les amb un programa informàtic per poder analitzar-les i treure les gràfiques dels resultats així com les pròpies conclusions en un treball recopilatori de tot el que han aprés.
El resultat d'aquest projecte ha sigut completament satisfactori i motivador per als alumnes, i el més important és que han aprés durant tot el procés.