dimarts, 14 de gener del 2020

UN TREBALL D'ENQUESTES

Alumne resolent dubtes
Una forma de motivar els nostres alumnes i a la vegada aconseguir un aprenentatge més interioritzat consisteix en oferir-los tasques i treballs en els que ells mateixos siguen els protagonistes, tasques diferents a les tradicionals on l'alumne investigue i cree pel seu compte, tasques en les que s'utilitzen les noves tecnologies, tasques que puguen ser d'aplicació real  o quotidiana, tasques que impliquen col·laboració entre companys, en definitiva tasques adaptades a les seues necessitats i que puguen despertar cert interès.

Alumnes explicant com s'han d'emplenar les enquestes



Alumnes passant les dades recollides al PC
 Això mateix és el que han tractat de fer els alumnes de 4t d'ESO en un dels projectes que s'ha plantejat a l'assignatura Projecte Interdisciplinari. El contingut d'aquest projecte tractava d'elaborar una sèrie d'enquestes de satisfacció i de poder dur-les a terme. Per tal d'aconseguir-ho primer han tingut que investigar quins tipus d'enquestes existeixen i quin tipus de preguntes es poden formular en una enquesta. També han tingut que debatre sobre quin tema seria el més adequat per poder passar una enquesta, i finalment han practicat sobre el procés de passar l'enquesta als seus propis companys i a la resta d'alumnes d'altres cursos.

L'objectiu final ha sigut recollir les dades obtingudes i tractar-les amb un programa informàtic per poder analitzar-les i treure les gràfiques dels resultats així com les pròpies conclusions en un treball recopilatori de tot el que han aprés.

El resultat d'aquest projecte ha sigut completament satisfactori i motivador per als alumnes, i el més important és que han aprés durant tot el procés.